Історія компанії Сега

Історія компанії Сега

Нещодавно я зачепив тему історії компанї Konami і на цей раз вирішив продовжити невеликий екскурс в історію компаній, які своєю роботою та проектами вплинули на нас та залишили слід у відеоігровій історії. Даний матеріал міститиме не лише історичні факти, а й коментарі від мене. Тому, про історію компанії Sega далі.

Логотип Сега та Сонік

Перші відомості про Sega сягають 1940 року. Тоді компанія називалась Standard Games і розміщувалась в Гонолулу (Гаваї). Її засновниками були:

  • Мартін Брумлі,
  • Ірвін Бромберг,
  • Джеймс Хумперт.

1951-го року Брумлі наполіг, що слід розвивати бізнес у Японії і вже наступного 1952 року в Токіо було офіційно зареєстровано компанію під назвою Service Games of Japan. Із абревіатури якої отримана більш відома нам назва Sega.

На самому своєму початку Сега займалась поставками та обслуговуванням механічних ігрових автоматів. Основними клієнтами були американські солдати, які на той час знаходились на території Японії. Справа була успішною. Сега зуміла задовольнити попит не лише в Японії, а й частково вийти на ринки Азії та Європи.

1965-го року відбулось об’єднання Сега із  Rosen Enterprises Inc. Ця компанія також займалась механічними ігровими автоматами. І вже в наступному році, силами розробників із обох компаній, був створений Periscope.

 

Автомат був настільки популярний, що клони не забарились. В 1969 році Midway стоврила свої копії під назвою Sea Raider та Sea Devil (1970). Радянський Союз також не стояв осторонь і створив свій клон. Мабуть, ви вже знайомі із таким монстром.

Але 1969 року було вирішено продати Сега компанії Gulf & Western Industries. Нові власники не стали змінювати напрямок розвитку і вже 1982 року зуміли вийти на дохід у 214 мільйонів доларів.

1983 рік ознаменувався появою цікавих новинок: Sega Astron Belt, SubRoc-3D (перша 3D відеогра). Також це рік появи першої ігрової консолі – Sega SG-1000. Усі ці продукти отримали доволі теплі відгуки гравців.

Згодом настала ігрова криза на американському ринку і Gulf & Western були вимушені продати свої 20% акцій компанії Bally Manufacturing Corp. Не дивлячись на це, Sega в Японії була на плаву.

Незадавго до цього (1979 року), директорами японського підрозділу була куплена фірма по розповсюдженню, основана японським підприємцем – Хаяо Накаяма. Спільними силами інвесторів активи Sega були викуплені за величезну суму у 38 мільйонів доларів.

Тепер Sega використовувала увесь свій ідейний потенціал, адже розуміла, що кожна розробка має свій життєвий цикл.

80-ті роки були не стабільними і активи не одноразово переходили із рук в руки. В результаті було утворено Sega Enterprises Ltd. Її основна діяльність була спрямована на японський ринок. Американським же ринком зайнялась Sega of America.

А от кінець 80-х був особливо хорошим для Сега. Випущено ігрові системи та програмне забезпечення, що принесли компанії світове визнання. Sega стала другим за величиною постачальником споживчої відеоігрової продукції в світі.

Історія Sega Master System

Sega розуміла, що ринок ще не оговтався після кризи, але бачила, який успіх мала Nintendo Entertainment System. Mark III був перероблений і на американському ринку отримав назву Sega Master System. Вона могла похвалитись кращими характеристиками, наявністю додаткових контроллерів та продавалась відомим постачальником іграшок – Tonka.

Але на той момент Nintendo вже контролювала 90% ринку відеоігор і мала один козир в рукаві. Це був юридичний хід. Розробник, розробляючи гру для NES, не міг випускати її більше ні на одній консолі. Це ставило розробників у глухий кут і вийшло, що ігри для Sega Master System випускали лише три компанії:

  • Сама Sega,
  • Parker Brothers
  • Activision.

До того моменту, коли такі обмеження були юридично відмінені, було втрачено багато часу і війну 8-ми бітних консолей Sega програла.

Історія Genesis/Mega Drive

Через три роки Sega вийшла на ринок із 16-ти бітною Sega Genesis. В Японії та Європі вона носила назву – Mega Drive. На момент випуску був лише один конкурент – TurboGrafx-16, який на протязі чотирьох місяців випереджав Genesis за продажами.

Цього разу Sega обзавелась солідною підтримкою сторонніх розробників. Найбільш відомим на той час була студія Electronic Arts. Маркетинг був на висоті. Все було дуже добре до кінця 1991, коли в продажі з’явилась Super Nintendo Entertainment System (SNES) від Nintendo.

Сега не забувала і про аркадний ринок. Випущена перша голографічна відеогра – Time Traveler (1991). У 1993-му вийшла перша частина відомої нині серії Virtua Fighter.

Того ж 1993-го почався спад популярності. Добре розрекламований аддон Sega CD погано продавався через високу ціну та малу бібліотеку ігор.

В 1994 почали активно говорити про системи 32х і Sega випускає новий аддон – 32X. Це була лише нова спроба відновити популярність консолі, розширивши функціонал, але скоро була анонсована Sega Saturn і покупці просто не розуміли, навіщо купувати дорогий додаток, якщо розробляється повноцінна 32-х бітна консоль. Це був початок кінця.

Історія Sega Saturn

Sega Saturn випущена в Японії у 1994, до американського ринку доїхала вже 11 травня 1995 року. І перші декілька тижнів продажі були високими, але позиції були згодом втрачені на користь PlayStation, яка виявилась більш простою в освоєнні для розробників.

Сатурн увійшов у історію, як одна із перших консолей, що отримала доступ в інтернет. Здійснювалось це за допомогою Netlink адаптора. Перші консольні онлайн ігри також з’явились на Sega Saturn.

Як не дивно, найбільшої популярності Sega Saturn  здобула в себе на батьківщині – в Японії. Американський же ринок зайняла PlayStation.

Історія Sega Dreamcast

Якщо продовжити рахувати в бітах, то Дрімкаст вже 128-бітна консоль. Вийшовши в Японії в листопаді 1998, консоль була популярна до початку 2000-х. Настало вже шосте покоління ігрових консолей і змагатись потрібно було із Playstation 2 та Nintendo 64.

Зробивши хороший старт (300 000 консолей було продано за попереднім замовленням), Sega не змогла задовольнити попит. Невдоволення клієнтів зростало і зарадити їм не могли навіть, випущені на старті, нові частини відомих серій:

  • Sonic Adventure,
  • Soul Calibur,
  • Hydro Thunder.

Сега оголосила про припинення випуску Дрімкаст 31 грудні 2001 року. Це була остання спроба компанії Sega зайняти свою нішу на відеоігровому ринку. Вона закрила проект і пішла з ринку ігрових консолей.

Заключення

Компанія Sega, як і Konami, і починала із механічних ігрових автоматів і зуміла досягти великого успіху в розважальній тематиці.  Ми не можемо судити, як так сталось, що вона не витримала конкуренції і покинула ринок. Але я точно можу сказати, що це саме та компанія, яка змінила дитинство та життя людей в цілому по всьому світу.

Це я ніколи не грав на консолях від Sega, а лише бачив їх на картинках, але в світі мільйони людей провели  десятки сотень годин за улюбленими іграми про Соніка, Streets of Rage, Phantasy Star, Soul Calibur та ще десятки таких, про існування яких я і не здогадуюсь.

Ця ігрова компанія зайняла почесне місце у ігровій історії та серцях геймерів. Я впевнений, колись знову заявить про себе на увесь світ із якоюсь новою революційною розробкою. Нам залишається лише чекати.

Facebook коментарі
Поділись матеріалом із друзями:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *