Ex Machina – розповідь про найкращий постапокаліпсис

Ex Machina – розповідь про найкращий постапокаліпсис

Історія не зберегла точних відомостей про темні часи, що настали після Катастрофи. Достеменно відомо лише те, що люди вижили в отруєнному повітрі лише завдяки захисним маскам. Це творіння невідомого винахідника урівняло всіх. Тонка перепона, що постала на шлях неминучої смерті, стала символом нового людства. Маски згрупували людей і надали їм сили боротися за місце під сонцем.

Виникли нові поселення вдалині від колишніх міст, які стали братськими могилами. Поступово були налагоджені зв’язки між розрізненими групами, яким вдалося вижити. Фермери, шахтарі, торговці – повернення до простих буденних занять пішло тільки на користь розгубленим людям.

Але людина залишається людиною в усі часи. Залишилися ті, хто зберігав мудрість століть, щоб ділитися нею зі світом. Були й ті, хто вважав за краще створенню руйнування.

Такими словами зустрічає гравця постапокаліптичний світ серії ігор Ex Machina. Досліджуй, розвивайся, борись, – говорить нам голос із трейлера гри. Так чи є там що досліджувати, та чи так цікаво розвиватись у постапокаліптичному світі Ex Machina? Розповім Вам я, основуючись на своїх спогадах від першого знайомства з грою в дитинстві. Та аналізуючи факти, які дізнався я проходячи гру в 2018-му. Поїхали!

Приблизно такою була обкладинка коробки із диском гри десь у проміжку між далекими 2007 та 2009 роками, коли його дав на встановлення моєму брату один із його друзів. А сама гра вийшла 8 грудня 2005 року.

Як виявилось, то це був справжній “Fallout на колесах”. Із оригінальним Фаллаутом на той момент я вже ознайомився і… нічого не зрозумів. Багато тексту, якась нова для мене система керування персонажем та дивакуваті особи на екрані відбили в мене бажання досліджувати постапокаліптичний світ, який створила команда із Bethesda Softworks. А от із Hard Truck все набагато простіше. Короткий вступ із історією світу на початку, розмова батька з сином в селі під назвою Глухе (Глухое) і великий відкритий світ відкривається перед нами.

В першій кат-сцені та першому завданні закладена основа сюжету гри. Наш безіменний герой прокидається і батько (Отец) спішить привітати свого сина із повноліттям, і доручає йому виконання першого самостійного серйозного завдання. Потрібно відвезти пакет в сусіднє село і передати його Серго. З поверненням додому виявляється, рідного дому вже немає. Ферма згоріла і батько загинув. Залишившись один, він вирішує помститись за смерть батька. І… починаються пригоди. Як на мене, зав’язка цікава та доволі драматична.

Найкращим другом нашого головного героя на протязі усієї гри є – автомобіль. Батьківський Вен (англ. Vanслужить першою машиною гравця. За кермом цієї вантажівки належить виконати перші завдання, побувати в перших перестрілках. По ходу гри зустрічаються як союзники, так і противники на венах різних модифікацій. За описом в грі дізнаємось, що лише найбільш безтурботні або відчайдушні торговці ризикують вирушати в рейс на такому автомобілі. Всього одна слабка гармата і майже повна відсутність броні лише частково компенсуються високою мобільністю. Наступним транспортом гравця буде Молоковоз, а це вже справжня фортеця в порівнянні з Веном. Принаймі так здається на перший погляд.

Молоковоз в два рази потужніший за нашого Вена, але це ніщо в порівнянні з тим транспортом, який зустрічатиметься далі!

Всього в грі 15 різних видів авто і з них 5 гравець може знайти та купити в процесі проходження гри (Вэн, Молоковоз, Урал, Белаз, Миротворець). Багато з яких мають реальні прототипи. Наприклад, прототипом Вена став радянський Газ-51 різних років випуску. Ну, принаймі так прийнято вважати.  Для Вена доступні до покупки і модернізації 3 кабіни і 3 кузова. Процес модернізації авто є головною фішкою гри.

Чим дорощий кузов, тим більше місця на добутий в боях товар. А товаром є все, що можна підняти із знищених ворогів.

Автомобілі в світі Ex Machina, доступні гравцеві для управління, включають шасі та встановлені на них кабіну та кузов. Для кожного типу шасі є три або п’ять варіантів кабіни і кузова з різною компоновкою і характеристиками. Під компоновкою мається на увазі зовнішній вигляд та кількість слотів для встановлення озброєння, якого доступно 30 видів. Хоча шасі не можна купити, і воно не відображається в інтерфейсі як частина автомобіля, але його можна полагодити в майстерні, де воно позначено як “Конструкція”.

Майстерня є в кожному поселенні та заправці. Там можна поремонтуватись та заправити свого залізного друга. Лише у великих містах на вкладці “Майстерня” доступна покупка апгрейдів авто. Це ж стосується і ринку/магазину. Він наявний лише у великих та окремих середніх поселеннях.

На карті світу доступні дані дружніх групувань про кількість та ціну певних категорій товару в магазині

Як на 2005 рік, світ гри масштабний та кількість міст велика. Брати квести, торгувати та взагалі якось співпрацювати можна лише із поселеннями, які відносяться до дружніх до Вас групувань. А таких у грі цілих 38. Бути дружніми із усіма не вийде. В будь-якому випадку потрібно в когось стріляти. “Бродяги” та “Кочівники” стандартно ворожі.

Варіант карти територій приблизно на середині сюжету

Світ складається із 10 окремих територій, переміщеня між якими здійснюється через спеціальні ворота. + острів Сардинія. Території великі і досліджувати їх цікаво, крім одного але…

Сюжет побудований таким чином, щоб з кожним новим квестом потрібно було рухатись на нову територію і це цікаво. Але до того моменту, поки не приходить пора квесту, зав’язаного на НЛО. Сліди діяльності яких можна знайти на полях. Після цього Головний герой говорить місцевим жителям, що нічим не зможе допомогти і слід повідомити науковців у місті під назвою Мідгард (Мидгард). Місто це знаходиться за декілька локацій від місця перебування героя і їхати в один бік приблизно 20 хвилин. А з поверненням назад виходить 40, якщо просто їхати і ігнорувати ворогів. Це лише другорядний квест.

Пізніше доходимо до схожого за сюжетом основного завдання і тут виникає думка, а чи не спеціально це місто розмістили так далеко, щоб штучно затягнути проходження сюжетної лінії? До слова, в середньому гра проходиться за 12 годин. В мене це вийшло зробити за 10 годин.

Конні і Блайд… Нічого Вам не нагадує?

Світ гри увібрав у себе велику кількість реальних фактів (пасхалок). Чого лише вартий квест із Коні та Блайдом, статуя Мішлен (Michelin) (можливо, це Зефірний чоловічок із Ghostbusters), надпис тут був Вова (Здесь был Вова) та кам’яний Урал. Ви лише спробуйте їх знайти.

Маски в грі – це спеціальний задум авторів сюжету чи просто дизайнери лінувались робити анімацію обличчя персонажів?

Окрему увагу зверну на музику в грі. Вона тут дійсно займає особливе місце. Кожна локація має свою оригінальну мелодію. Геймер, спробувавши один раз зіграти в Ex Machina із тисячі впізнає мелодію із локації Край. Мелодію із локації Хель можна сміло шукати окремо і ставити за рингтон на телефон, настільки вона ритмічна та запам’ятовується. А Ви її чули? Пам’ятаєте?

Ще багато аспектів гри залишилось поза увагою. Не згадали книги, які гравець отримує після завершення сюжетних завдань. Чого варта лише книга про Зиму. Ходять чутки, що локація Край – це територія сучасної України. Не розібрали товари та ринкову економіку гру, пристрої, спеціальні предмети, модифікації та факти. А знаєте чому?

Все це мої спогади та мій погляд на гру, яку я пам’ятаю з дитинства і вважаю іднією із найулюбленіших. Це, як і з кіно. Давно переглянутий фільм в спогадах залишає лише найкращі моменти, а погане стирає. І на цей раз під час проходження Ex Machina я не ставив собі мету дізнатись про світ гри все. Я лише оновив у пам’яті ті хороші спогади, які жили зі мною з тих далеких часів, коли диск із неводімою доти мені грою, опинився в мене від друга старшого брата.

Дійшли до кінця і рухаємось далі!

Такою вийшла Ex Machina – розповідь про найкращий постапокаліпсис в мене. А які Ваші враження від світу Ex Machina? Чим хотіли б поділитись Ви? Можливо, я щось пропустив? Зустрінемось в коментарях!

Facebook коментарі
Сподобався матеріал?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *