Evoland: історія, еволюція та ностальгія (огляд)

Evoland: історія, еволюція та ностальгія (огляд)

Ви пам’ятаєте свою першу RPG гру? Якою вона була? Які спогади залишила? Це була The Legend of Zelda чи Diablo? Приблизно із таким підходом зустрічає гравця світ гри Evoland. За ниточки витягуючи із пам’яті спогади дитинства чи молодості, гра намагається знайти саме той, що найсильніше закарбувався у пам’яті і викличе найбільше емоцій. Давайте ж разом поглянемо на творіння студії Shiro Games та спробуємо зрозуміти, чому ж Evoland настільки хороший проект?

Задум та концепція гри виникли майже випадково. Перший прототип створили під час виконання завдання на одній із ігрових виставок (чи конференцій (Ludum Dare)), де за певний проміжок часу слід створити простеньку гру. Маленька команда розробників настільки добре впоралась із завданням, що вирішила перетворити прототип Evoland у повноцінний проект. Так усе і почалось.

Геймерам, яким за 25, прийнято із ностільгією згадувати своє перше знайомство із улюбленими іграми чи ігровою індустрією загалом. У наш час без посмішки на усі ті проекти не глянути. Все якесь доволі просто виглядає. А сучасним молодим геймерам взагалі не зрозуміти, як важко було випросити у батьків декілька додаткових гривень на касету (так ми їх називали) для Dendy чи помінятись із другом якоюсь цікавою грою. У кожного тою “першою” була якась своя. От і спогади різні. Частково я зачипаю цю тему у матеріалі: Як правильно грати у відеоігри? Зацініть, якщо зацікавило.

Весь ігровий процес Evoland побудований за принципом еволюції. Так, спочатку, Ми маємо монохрому картинку в стилі GameBoy та можливість рухатись право-ліво. І це перше знайомство зачаровує. Ми пізнали цей світ і перша ж спроба його дослідити приводить до сундука. А сундуки ці із скарбами, а скарби ці і правда цінні. Музика різних поколінь, графіка, перша зброя, вороги, деталізація та… сюжет.

Дійсно, ми маємо доволі банальний, але, від того не менш цікавий, сюжет із своїми перипетіями, трагедіями, долями. Злий ворог та хоробрі герої тут є. І в окремі моменти дизайнери виконали свою роботу настільки, що приходить розуміння, що ти вже не просто споглядаєш, а й переживаєш. Тобі дійсно шкода тих “людей”.

Прогесія музики, кристали, інвентар, поява зброї та ворогів для неї, перехід від загибелі від одного удару до сердечок та лайфбара в стилі Diablo. Усі ці речі навіюють думку, що усе це вже десь було, десь бачив, але було у різних місцях та у різні проміжки часу, а тут усе разом. У Evoland все це є.

Присутні бої, де слід покладатись лише свою реакцію, щоб влучити у ворога. Це із The Legend of Zelda. Бої в стилі Final Fantasy відразу йдуть слідом. Хардкорне розмахування зброєю для відбивання від хвиль ворогів, як у Diablo також є.

Уся бойова система – це відсилання до інших, давно відомих нам, серій відеоігор. Уся гра це одна велика відсилка. Навіть бомба, якою слід підривати камені, в самому початку, як на мене, – це відсилання до Bomberman. А ще я помітив натяки на Lord of the Rings та Pokemon. І таких моментів у грі безліч.

Чимось Evoland  походить на енциклопедію, адже навіть на титульному екрані зазначено: A short story of adventure video game evolution. Але це не енциклопедія і гра навіть не пробує нею стати. Уся структурованість та серйозність намірів перекривається вкрапленнями саркастичних деталей.

Взяти навіть амуніцію та інвентар. Неозброєним оком видно, що усі додаткові характеристики вказані для галочки і ніякої користі не несуть. Чому? Подивіться самі:

  • + 300 % шкоди камням та стінам,
  • Перетворення власника на дракона. Перезарядка 12 місяців,
  • + 10 % до швидкості збору предметів,
  • + 10 до тактики вдар та біжи, коли бос надто сильний.

Які із цих характеристик можуть бути у серйозному проекті? А вони серйозними бути і не повинні. Evoland короткий і із самого початку заявляє, що націлений лише на коротке, але таке тепле знайомство. І гравець це отримує. Я впевнений, що, зігравши одного разу, Ви її вже не забудете. Такого проекту, як Evoland раніше не було. Це той проект, який зайняв свою унікальну нішу.

Це, як із PUBG та Ex Machina. Ці проекти схожі на інші, але водночас такі унікальні. Які б клони не намагались зробити щось схоже, повторити їх успіх вже не вийде.

І зараз, слухаючи мелодію екрану Game Over flash версії Evoland, я продовжу проект хвалити. Творіння студії Shiro Games може провести короткий екскурс по історії ігрової індустрії, але не слід сприймати усе побачене серйозно. Коротка сесія із грою зможе перетворити ваше “минуле” у “сучасне”.

Мабуть, не варто вже заново пробувати знайомитись із іграми своєї молодості, бо пам’ять залишає лише найкращі емоції. В реаліях сучасного світу ті спогади дуже легко зіпсувати. Перше враження завжди найцінніше.

Спробуйте зіграти в Еволанд, познайомтесь із світом Еволяндії, знайдіть посилання, про які я й не здогадувався, а свої думки та враження залишіть у коментарях. Мені правда цікаво дізнатись, яким для Вас залишиться цей проект. Дякую!

Facebook коментарі
Сподобався матеріал?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *